Livet i 2050

Malin og michelle 

Kjære dagbok  
9/7/2050 

Jeg begynner å slite, nesten allt oksygene er borte. Jeg har for dårlig økonomi til å kjøpe mer. Bilen min sluttet å sveve i går kveld, så den må på verkstedet. Når jeg endelig hadde fått opp økonimen etter at skatten hadde gått opp til sinnsyke priser etter den globale oppvermingen. Skatten ble så høy fordi staten trengte penger til å håndtere alle miljøkrisene, og nå er jeg snart tom for ogsygen, fordi det koster for mye. Jeg må også fikse bilen, for om jeg ikke har bil kan jeg ikke komme meg på jobb slik at jeg får mer penger til mer oksygen i fremtiden. Så hva jeg skal prioritere, vet jeg ikke.  


Kjære dagbok 
10/9/2050 

Bobla vi lever i begynner å faile. Om den bryter sammen, har vi ikke en gang en halv planet å bo på. Det er så tett her, det er et forbud på ett barn. Men de fleste jobber for mye, til å ha ett kjærlighets liv, så vi blir stadig færre, men ikke fort nok. Vi bor i blokker, ikke den typen blokker vi er vant til  men den typen som tilsvarer hybler. Og de er bygget så høyt at de må være lenket fast til bobla slik at de ikke skal velte. Inne i hybelen er det så lite at man skulle tro det ikke var mulig, alle har to rom. Stue, kjøkken og soverom i ett, og bad på ett annet. Så det endeste gode som kom ut av dette er vel at ALLE fikk like mye penger, og rettigheter. 


Kjære dagbok  
18/12/2050 

Jeg har vel kanskje ikke fortalt om hva som er annerledes etter boblen ble laget. Alt er likt for alle. Ingen får ha noe ekstra. Styret som ikke styrer lenger, men Naza er de som styrer. Styret sa tydelig at de ga opp ,og ga all makt til alle som forsker på rommet. På denne måten kan vi kansje kan finne en annen planet så vi kan overleve. Jeg er ikke sikker på om det noen gang kommer til å skje.

Kommentarer

  1. "Bobla vi lever i begynner å faile." hva menes med det? Se noen skrivefeil, ellers veldig bra tekst!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er en annen formulering for "Bobla vi lever i begynner å svikte", altså handligen i dette innlegget er inne i en boble.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

"Havet og plastmysteriet" reflekjonslogg

Død på grunn av plast

Refleksjon over "Havet og plastmysteriet"