smartsjema

Får å hjelpe miljøet vårt kan man gjøre veldig mange små ting. Små ting kan gjøre store endringer. Du kan for eksempel dusje kortere, kaste mindre mat eller skru av lys du ikke trenger å ha på. Fra å med neste uke skal jeg prøve så godt jeg kan å dusje noen minutter kortere og, å dusje i kaldere vann. Det er noe som er veldig lett å gjøre og alle kan gjøre det. På denne måten bruker jeg mindre vann og jeg sparer penger. Det er så lett å gjøre at du ikke trenger noe hjelp fra noen andre enn deg selv. 
Jeg vet at målet mitt er nådd etter at jeg har bruker mindre tid i dusjen og strømregningen vår har gått ned.  Jeg kan skjekke at jeg har brukt mindre tid i dusjen ved å bruke en stoppeklokke på telefonen mens jeg dusjer.  Dette er veldig lett å oppnå og det krever ikke så mye innsats heller. 
Til å med de mest late personene kan oppnå dette måle. Det er ikke noe du må tenke over så mye. Det kan ta ganske lang tid før man ser en forskjell fordi det er noe du må gjøre i lenger tid. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

"Havet og plastmysteriet" reflekjonslogg

Død på grunn av plast

Refleksjon over "Havet og plastmysteriet"